حقایق در مورد سقط جنین بسیار اندک بود. اما این مانع از حملات نشد.

نزدیک به دو هفته پیش، داستان دختر 10 ساله ای از اوهایو که مورد تجاوز قرار گرفت و از خطوط دولتی برای سقط جنین عبور کرد، به نقطه روشنی در بحث سقط جنین ملی تبدیل شد. پرزیدنت بایدن و دیگر دموکرات‌ها استدلال کردند که او آسیب ناشی از لغو پرونده Roe v. Wade توسط دادگاه عالی را نشان داد.

اما حقایق پراکنده بود، زیرا خبرنگاران در تلاش برای تایید گزارشی در ایندیاناپولیس استار بودند که بر یک منبع خاص تکیه می کرد.

رسانه های محافظه کار این سوال را مطرح کردند که آیا این دختر اصلا وجود داشته است یا خیر. جسی واترز، مجری فاکس نیوز، پیشنهاد کرد که این داستان می‌تواند یک “فریب” باشد که هدف آن حمایت از موضع حقوق سقط جنین است. روزنامه وال استریت ژورنال روز سه شنبه سرمقاله ای را با عنوان “داستان سقط جنین خیلی خوب برای تایید” منتشر کرد.

افراد چپ به سرعت وارد عمل شدند و از هرگونه گزارش رسانه ای که حاکی از عدم اطلاع از دختر و شرایط جنایت باشد انتقاد کردند. روز شنبه، گلن کسلر، خبرنگار واشنگتن پست، نوشت که او قادر به تایید هیچ یک از جزئیات نیست. او نوشت: «این داستانی است که به سختی قابل تأیید است، نتیجه ای که منجر به انبوهی از نظرات خشمگین در وب سایت The Post شد. این مورد به نمونه ای تبدیل شده است که چگونه یک مقاله واحد می تواند به کانون بحث های داغ در یک موضوع بسیار جناحی تبدیل شود.

زمانی که روزنامه کلمبوس دیسپچ گزارش داد که مردی از اوهایو برای تجاوز به عنف فراخوانده شده بود، حقایق آشکارتر شد.

اما تا آن زمان، جنجال بر سر این موضوع، نشریات اصلی را در یک مخمصه ناخوشایند قرار داده بود. روایت سیاسی سریعتر از آنچه خبرنگاران می توانستند اطلاعات جمع آوری کنند توسعه یافت و چرخه خبری خود را از حقایق تغذیه می کرد.

کلی مک براید، کارشناس اخلاق رسانه ای در مؤسسه پوینتر، گفت: «آنقدر افراطی بود که سؤالات مربوط به آن سؤالات عقل سلیم بود. اما، او افزود، روزنامه‌نگاران باید گزارش‌هایی را برای پاسخ به سؤالات آماده کنند “و نه اینکه فقط نظرات بیشتری را بدون حقایق اضافی ارائه کنند.”

سخنگوی فاکس نیوز از اظهار نظر درباره اظهارات واترز یا سایر مجریان خودداری کرد، اما به گزارش‌هایی اشاره کرد که این شبکه روز سه‌شنبه منتشر کرد و صحت این پرونده را تایید کرد. سخنگوی وال استریت ژورنال به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداد.

ستاره ایندیاناپولیس ابتدا در مقاله ای در 1 ژوئیه در مورد محدودیت های سقط جنین پس از تصمیم دادگاه عالی توجه عمومی را به این موضوع جلب کرد. مقاله به پرونده دکتر. کیتلین برنارد. دکتر برنارد، متخصص زنان و زایمان در ایندیاناپولیس، یک قربانی تجاوز جنسی 10 ساله از اوهایو را که برای مراقبت از سقط جنین به ایندیانا سفر کرده بود، درمان کرد، زیرا او بیش از شش هفته حداکثر مجاز سقط جنین در ایالت خود را پشت سر گذاشته بود.

این داستان وحشتناک توجه بین المللی را به خود جلب کرد. یک هفته بعد، بایدن در یک سخنرانی در کاخ سفید به آن اشاره کرد و در آن از تصمیم دیوان عالی انتقاد کرد و آن را «کاملاً اشتباه» خواند.

اما سیاستمداران محافظه کار تردیدهایی را در مورد واقعی بودن قربانی مطرح کرده اند. آنها خاطرنشان کردند که گزارش‌ها بر یک منبع تکیه کرده‌اند، که پزشک معالج بیمار است. آنها خاطرنشان کردند که دکتر برنارد به سؤالات سایر خبرگزاری ها در مورد این پرونده پاسخ نداده است و به نظر نمی رسد که هیچ سند عمومی برای تأیید آن وجود نداشته باشد. برخی آن را «اخبار جعلی» اعلام کردند.

دیو یوست، دادستان کل اوهایو، این هفته هنگامی که در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که هیچ مدرکی دال بر چنین قربانی پیدا نکرده است و به دفتر شبکه یو اس ای تودی در اوهایو گفت: “شرم بر روزنامه ایندیاناپولیس که این مطلب را منتشر کرد. “روی یک منبع او یک تبر شفاف برای سنگ زنی دارد.”

استیو کراکائر، در حال نوشتن یک خبرنامه رسانه ای به نام The Fourth Watch، که متعلق به The First است، یک رسانه محافظه کار که بیل اوریلی، مجری سابق فاکس نیوز، یکی از کسانی است که تردیدهای خود را توییت کرده و از خود پرسیده است که آیا درون رسانه ها وجود دارد یا خیر. زمانی که جوسی اسمولت 10 ساله داستان سقط جنین امسال است، او به بازیگری اشاره می‌کرد که به جرم حقه‌بازی ناشی از نفرت محکوم شده بود.

آقای کراکائر در مصاحبه ای گفت که از جمله بندی توییت خود پشیمان است. او گفت که همه از کاهش سرعت و نتیجه گیری عجولانه سود می برند.

او گفت: «به‌ویژه اکنون در دنیای پس از ترامپ، که رسانه‌ها و افرادی که تازه اخبار را پوشش می‌دهند، به یک گفتگوگر فرهنگی تبدیل شده‌اند، عجله‌ای در سمت راست وجود دارد تا نشان دهد که این تنها نمونه دیگری از اشتباه گرفتن رسانه‌ها است. ،” او گفت.

وی افزود که رسانه های چپ اغلب عجله مشابهی برای یافتن و تقویت برخی داستان ها نشان می دهند.

در مقاله خود در مورد این پرونده در روز چهارشنبه، Columbus Dispatch گزارش داد که گرسون فوئنتس، 27 ساله، پس از اعتراف به پلیس، در دادگاه شهرداری شهرستان فرانکلین در کلمبوس به تجاوز به یک کودک زیر 13 سال دستگیر و متهم شد. آقای فوئنتس هنوز وارد دادخواستی نشده است.

در جلسه دادگاه، یک بازپرس پلیس گفت که پلیس کلمبوس از جنایت در اواخر ژوئن مطلع بوده و تأیید کرد که قربانی در 30 ژوئن در ایندیاناپولیس سقط جنین داشته است.

امالی نش، که بر اخبار محلی USA Today نظارت می‌کند، که هم The Indianapolis Star و هم The Columbus Dispatch را اداره می‌کند، در مصاحبه‌ای گفت که اتاق‌های خبر در هر دو ایالت برای تأیید جزئیات پرونده، از جمله جستجو برای سوابق گزارش شده، با یکدیگر همکاری کردند. در ملاء عام

خانم نش گفت: «فکر نمی‌کنم که وقتی داستانی از این دست پدیدار می‌شود که می‌تواند توسط هر دو طرف طیف سیاسی برای پیشبرد اهدافش استفاده شود، چنین چیزی اتفاق بیفتد.»

خانم نش گفت که داستان روز چهارشنبه تاکنون حدود 1.5 میلیون بازدید از خوانندگان دریافت کرده است – این رقم برای یک روزنامه محلی بسیار زیاد است.

او گفت: «خبرنگار ما تنها فردی بود که در طول دادگاه در دادگاه حضور داشت و آن شخص در جامعه است، منابع دارد و می‌تواند خیلی سریعتر از هر کسی در مقیاس ملی به آنجا برسد.

برخی از نشریاتی که به این موضوع پرداخته اند، مقالات خود را با اطلاعات جدید به روز کرده اند. کسلر از واشنگتن پست در توییتر نوشت: “اکنون، یک متجاوز متهم شده و داستان به روز شده است. ایمیل های خشمگین زیادی دریافت شده است، اما مطبوعات انباشته ای از حقایق هستند.”

وال استریت ژورنال در سرمقاله روز پنجشنبه به حقایق جدید اشاره کرد. اما او استدلال کرد که راه کمک به کشور برای دستیابی به اجماع در مورد سقط جنین این است که “اطمینان حاصل شود که داستان های مربوط به سقط جنین، در هر دو طرف بحث، به راحتی قابل تایید است”.

رسانه های خبری محافظه کار کمتر پشیمان بودند و بر وضعیت آقای فوئنتس به عنوان یک مهاجر غیرقانونی تمرکز کردند. آقای واترز، مجری فاکس نیوز که سوالاتی در مورد این پرونده مطرح کرده است، چهارشنبه شب گفت که برنامه تلویزیونی او “فشار وارد کرده است و ما اکنون خوشحالیم که عدالت اجرا شده است.”

یوست، دادستان کل اوهایو که ادعا می‌کرد این داستان ساختگی است، روز چهارشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: “قلب من از دردی که این پسر کوچک متحمل شده است، می‌درد.”

در مورد دیگران بر روی دکتر برنارد تمرکز کنید. تاد راکتا، دادستان کل ایندیانا، چهارشنبه شب در شبکه فاکس نیوز گفت که بررسی خواهد کرد که آیا یک پزشک در مورد سوء استفاده و سقط جنین گزارش نکرده است یا خیر، و خاطرنشان کرد که دکتر برنارد در موارد دیگر این کار را انجام نداده است.

سندی که روز پنجشنبه توسط نیویورک تایمز به دست آمد نشان داد که دکتر برنارد گزارش های لازم را ارائه کرده است. ستاره ایندیاناپولیس اولین کسی بود که این سند را گزارش کرد. کاتلین دیلینی، وکیل دکتر برنارد، در بیانیه ای گفت که دکتر برنارد در حال بررسی اقدامات قانونی علیه کسانی است که او را لکه دار کرده اند، از جمله آقای روستا. آقای روکوتا پاسخ داد: “همانطور که گفته شد، ما در حال جمع آوری شواهد از منابع و آژانس های متعدد در رابطه با این اتهامات هستیم. بررسی قانونی ما درباره آنها همچنان باز است.”


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم