چگونه ذهن خود را از اشتباهات گذشته دور نگه داریم؟


شایعه ذهنی اصطلاحی در روانشناسی است که به «تمرکز بیش از حد بر اشتباهات گذشته» اشاره دارد. او در حالی که نگران اتفاقاتی است که ممکن است در آینده در این شرایط بیفتد، به اتفاقات قبلی نیز فکر می کند.

بی قراری ذهنی فقط یک کار ناخوشایند نیست و ارتباط نزدیکی با حل مسئله، اضطراب و افسردگی دارد. خب، راه‌های موثری برای رهایی از این وضعیت وجود دارد و ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

رایج ترین محرک های خود را شناسایی کنید

شما نمی توانید از شر یک شایعه خلاص شوید مگر اینکه آن را بدانید، اما در برخی موارد تشخیص آن دشوار است. یکی از بهترین راه ها برای مدیریت این موضوع این است که گذشته را با افکار خود کاوش کنید. چیزهایی مانند

همچنین به یاد داشته باشید که در این فرآیند، خود یا دیگران را سرزنش می کنید. اغلب این افراد به یکی از این دو الگو تمایل دارند.

فاصله ذهنی خود را حفظ کنید

اشتباهات گذشته

در مرحله بعد، باید بین خود و عواملی که باعث اختلال روانی شما می شوند، شکاف ذهنی ایجاد کنید. یکی از راه های پر کردن این شکاف این است که به مشکلات ذهنی خود برچسب افکار و احساسات بزنید. پس بهتر است بگوییم «احساس می‌کنم بی‌کفایت هستم» تا «من بی‌کفایت هستم».

تشخیص حماقت در برخی واکنش ها می تواند به شما کمک کند تا آن را کمتر جدی بگیرید.

بین شایعات ذهنی و حل مسئله تمایز قائل شوید

اشتباهات گذشته

جویدن گاهی اوقات می تواند بینش مفیدی داشته باشد، اما اغلب از آن اجتناب می شود. به طور کلی، هر چه مردم بیشتر جویدن ذهنی داشته باشند، کمتر مشکل را حل می کنند. مردم یا به راه حلی فکر نمی کنند یا به طور موثر آن را دنبال نمی کنند.

از سردرگمی ذهنی گرفته تا بهبودی، بهتر است برای تغییر شرایط قدم های ساده بردارید. به عنوان مثال، از خود بپرسید: “با توجه به واقعیت، بهترین گزینه در حال حاضر چیست؟” اگر شایعه شده است که اشتباه کرده اید، استراتژی را دنبال کنید که احتمال تکرار آن را کاهش دهد.

مغز خود را طوری آموزش دهید که خیلی سریع تمرکز نکند

اشتباهات گذشته

به محض اینکه متوجه شدید در حال مکیدن ذهنی هستید، سعی کنید برای چند دقیقه حواس خود را پرت کنید. اقداماتی را انجام دهید که کوتاه و از نظر ذهنی جذاب هستند، اما خیلی سخت نیستند. گزارش هزینه خود را در 10 دقیقه بنویسید. توجه داشته باشید که باید فعالیتی را انتخاب کنید که نیاز به تمرکز دارد.

حرکات فیزیکی مانند دویدن یا پیاده روی نیز می تواند ذهن شما را آرام کند و مدیتیشن یا یوگا می تواند افکار منفی را از ذهن شما دور کند.

افکار خود را برای اشتباهات بررسی کنید

اشتباهات گذشته

گاهی اوقات آشفتگی روانی ناشی از اختلالات شناختی است. مشکلی که قابل حل نیست این است که وقتی تفکر تحریف شده را تشخیص می دهید، احتمالاً نمی توانید خوب عمل کنید، زیرا با تفکر تداخل می کند.

بهترین راه حل این است که ترس ها یا مشکلات خود را به یک سری مراحل کوچکتر تقسیم کنید.

اگر در مورد رفتار شخص دیگری بدگویی می کنید و برای آن رفتار دلیل می آورید، حداقل فرض کنید که توضیح شما اشتباه است و سعی کنید بپذیرید که هرگز حقیقت را نخواهید فهمید. تشخیص اینکه اغلب دلایل رفتار دیگران را درک نمی کنید، مهارت بسیار مهمی برای کاهش تنفر ذهنی است.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم